Durok svinja

Durok svinja

Durok je američka pasmina svinja nastala 1860. godine od više sojeva crvenih svinja. Najbitniji sojevi u formiranju ove rase su bili crveni džerzi i stari durok. Sve do 1940 godine ova pasmina se i naziva durok-dzerzi (yersey).Vremenom durok je postao najzastupljenija rasa u Americi i Kanadi.

Izgled

Durok svinja je životinja s umjereno dugim tijelom, glava ove pasmine je nešto veća i teža, s poluklopavim ušima. Leđna linija kod durok svinja uglavnom je ravna, ali ponekad može biti i blago povijena. Durok svinja može se pohvaliti dugim čvrstim nogama, jakim i krupnijim kostima, što omogućuje dobro kretanje na paši.

Boja durok svinje je crvena, sa svim nijansama od svijetle do tamnocrvene, Zbog pigmentirane boje kože i dlake, durok je odnosu na bijele plemenite pasmine svinja manje osjetljiv na sunčevo zračenje i time pogodniji za sistem držanja svinja na otvorenom. Prosječna težina krmače od 204 do 295 kg, a prosječna težina nerasta iznosi 227 do 340 kg.

Proizvodne Karakteristike

Plodnost je neujednačena i krmača prasi u prosjeku od 8-12 prasadi. Krmača ima odlične majčinske osobine, pažljiva i brižna majka. U tovu sa 87 dana dostiže težinu od 30 kg, a sa 169 dana težinu od 100 kg. Durok ima sporiji porast, koju kasnije kompenzuje većim dnevnim prirastom. Dnevni prirast za 60-100 kg iznosi 915 g. Odlikuje se dobrim tovnim i klaoničkim svojstvima, dobre otpornosti na stres te dobre kvalitete mesa koja se očituje prvenstveno visokim udjelom intramuskularne masti.

Zbog visokog udjela intramuskularne masti u mesu duroka, ova pasmina se često koristi kao završna ili terminalna pasmina radi povećanja intramuskularne masti osobito u programima križanja u kojima su uključene pasmine kod kojih je procenat intramuskularne masti pao ispod optimalnih 2 – 3 %.

U posljednje vrijeme veći broj proizvođača pršuta uviđa važnost kvalitete sirovine u proizvodnji pršuta, a pogotovo važnost intramuskularne masti za ukusnost proizvoda, tako da će značaj ove pasmine u organiziranoj konvencionalnoj proizvodnji križanaca za preradu u budućnosti biti puno veći.

 




Budite prvi koji će komentirati

Ostavite odgovor

Vaša e-adresa neće biti objavljena.


*